HET INSTRUMENT

In de Privé Pianoschool wordt er les gegeven op een zeer mooie, nieuwe Kawai vleugel-piano. De klank van een vleugelpiano is zeer rijk en geeft de mogelijkheid om je eigen klankkleur te ontwikkelen. Het is gewoon heel plezant om er op te spelen. Daarom zijn wij verheugd dat wij zo’n mooi instrument ter beschikking hebben.

Er wordt regelmatig gevraagd naar tips bij de aankoop van een piano.Voor het studeren thuis is een goede piano nodig. Een slecht instrument kan de muzikale en technische ontwikkeling van een leerling sterk hinderen. Voor een beginner is een goede piano heel belangrijk. Een goede piano speelt niet te zwaar of te licht. Er moet voldoende klank uitkomen, maar men moet er ook zacht op kunnen spelen.
Een akoestische piano is meestal beter dan een electronisch instrument. Op een akoestische piano ontwikkel je klankkwaliteit.
Opgepast met de aankoop van tweedehands piano's die er goed uit zien maar niet meer stembaar zijn, je zult enkel de prijs van een fraai meubel betalen. Mocht je voor een digitale piano kiezen, let er op dat hij aanslaggevoelig is: dat een toets hard of zacht ingedrukt kan worden. Een keyboard is geen piano: op een keyboard kun je keyboardlessen krijgen, maar geen pianolessen. Instrumenten kunnen ook gehuurd worden.
footer
design & photography: www.unionmax.be